Iată o întrebare pe care, din păcate, am auzit-o atât de des. Uneori chiar și în perioadele de "boom" imobiliar!
Desigur, explicațiile pot fi multiple. Cu toate acestea, principalele motive pentru care proprietarii (sau agențiile imobiliare) nu vând, sunt 2 (două):
Setarea prețului în anunțul de vânzare.
Promovarea și felul în care arată anunțul de vânzare.
În acest articol, de altfel și misiunea YOOL, ne-am propus să abordăm primul și principalul motiv care generează succesul într-o tranzacție imobiliară: stabilirea prețului corect de vânzare.
De cele mai multe ori, atunci când proprietarii (sau agențiile imobiliare) doresc să stabilească prețul de vânzare, verifică ce alte anunțuri cu proprietăți similare există la vânzare în cadrul principalelor portaluri de imobiliare (imobiliare.ro, storia.ro, publi24.ro, ș.a.m.d).
Acțiune logică am putea spune, dar ce facem dacă acele anunțuri/listing-uri au prețuri exagerate, sau nerealiste? Ce facem dacă multe dintre acele anunțuri reprezintă proprietăți listate deja de luni de zile, care nu se vând, unele dintre ele având chiar istoric de 12+ luni în piață? Este simplu: avem cele mai mari șanse să le urmăm "soarta".
Fiecare proprietate are particularitățile sale și este recomandat să analizăm fiecare aspect în profunzime: localizare exactă, etaj, nivel de echipare, confort, compartimentare, recenzii cartier, sistem de încălzire, istoric probleme tehnice, nivel de zgomot, orientare față de soare. Toate aceste detalii contează și te pot situa diferit față de celelalte anunțuri listate în piață.
Pentru a putea face un studiu de piață corect, se urmăresc 2 (două) componente esențiale, nu doar anunțurile existente în piață la momentul respectiv:
Tranzacții realizate deja, pentru proprietăți similare, în ultimele 3-6 luni de zile;
Concurența: proprietăți similare care există deja la vânzare în acel moment; IMPORTANT: aici, pentru a fi relevant, este neapărat necesar să studiem cu atenție concurența și să vedem exact în ce măsură proprietățile sunt similare (suprafața, locație, nivel echipare, număr băi, renovare, loc de parcare, etc). Și, în cazul în care găsim unele diferențe, se impune să luăm în calcul anumite ajustări.
In multe dintre cazuri, setarea prețului corect este chiar mai importanta decât felul in care arata anunțul (calitate poze, calitate video, calitate descriere anunț, stabilire nisa potențiali cumpărători).
În cele mai multe dintre cazuri, potențialii cumpărători sunt bine pregătiți, studiază de mult timp piața și au ochiul format/antrenat în selecția proprietăților. Astfel încât, imediat cum observă "prețul corect" la una dintre proprietăți, acționează și solicită o vizionare.
Iar YOOL exact asta face, îți dă posibilitatea de a seta prețul corect al proprietății, implicit de a atrage atenția potențialilor cumpărători (chiar și a celor antrenați). Mai concret: îți crește șansele de a vinde în maxim 1-3 luni de la listare.
Atenție însă: prețul corect trebuie să se regăsească și în prețul anunțului. Dacă se adaugă o sumă prea mare PESTE prețul corect, automat ieșim din zona prețului corect, iar proprietatea va deveni neatractivă pentru cumpărătorul antrenat.
Pentru a ne asigura că YOOL (calculatorul) este capabil (în cele mai multe dintre cazuri) să afișeze prețul corect al unui imobil, am introdus în analiză 3 componente esențiale:
Date oficiale raportate trimestrial la nivel național și local;
Anunțuri active cu proprietăți similare;
Algoritm AI pentru diferențierea proprietăților în funcție de particularități.
Până data viitoare, când vom aborda și mai pe larg acest subiect, intră pe yool.ro și află cât valorează cu adevărat proprietatea ta. Acum ai informația, decizia este la tine!
Alege să fii un vânzător informat, folosește calculatorul și vinde în maxim 1-3 luni de la listare!
Cele bune,
Echipa Yool România
Comments